Меню сайта |
|
|
Категории раздела |
|
|
Наш опрос |
|
|
Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
|
| | |
|
переменные uid$
Pointers ACT Description: This pointer refers to the last object acted upon. Этот указатель обращается к объекту последний акции. CONT Description: This pointer is unique to items, and refers to the object this item is contained in. Этот указатель уникален для итима, и обращается к объекту итима. FINDID Description: This pointer finds the first instance of the suffixed ID on the prefixed object and uses that. Needs to be suffixed with a valid item ID, and prefixed with a character pointer. For example: SRC.FINDID.i_sword_long.NAME Этот указатель находит первый случай the suffixed ID на объекте и используется. Должен быть suffixed c имеющимся ID итима, и prefixed чара ??? FINDLAYER() Description: This pointer finds the first item in the specified layer on another object, and points to that. Needs to be prefixed with a character pointer. For example: SRC.FINDLAYER(1).NAME -- Look at the Item Variables section for a list of layers that can be used. Этот указатель находит первый итим в указанном слое на другом объекте, и указывает на него. Должен быть prefixed c чаром ??? FINDTYPE Description: This pointer points to the first instance found of the specified type on the prefixed pointer. Needs to be suffixed with a valid TYPE. For example: SRC.FINDTYPE.T_WEAPON_SWORD.NAME Указывает на первый случай, найденный указанного типа ??? LINK Description: This pointer is unique to items, and refers to the UID contained in the item's LINK variable. Указатель на уникальный итим ??? SRC Description: This pointer refers to the object that set off the trigger. Обратится к объекту, активировавшему обращение. TARG Description: This pointer refers to the last target. Обращается к последней цели. TOPOBJ Description: This refers to the object at the "top", in a series of containers. So if you have an item inside a few backpacks, inside your backpack, and you're using topobj from a trigger on that item, topobj would refer to the player. Обращается к объекту в .... Если вы имеете итим в рюкзаке, внутри нескольких мешков, и вы используете TOPOBJ то обращение будет к игроку ??? UID Description: This pointer refers to a specific UID, which should follow UID, in this format: Обращается к определённому UID, который следует за UID, в этом формате.
|
Категория: Ultima Online Статьи | Добавил: UltimaOnline (2006-05-31)
|
Просмотров: 1472 | Комментарии: 1
| Рейтинг: 0.0/0 |
| |
| | |
|
Форма входа |
|
|
Поиск |
|
|
|